Powered By Blogger

luni, 10 martie 2008

Presa ..vai de ea


Pe zi ce trece ma conving tot mai mult ca presa noastra se indreapta intr-o directie total gresita!!
Am ajuns sa imi fie si frica sa deschid mailul ca sa citesc stirile pe care le primesc in fiecare dimineatza. Sa dau cateva exemple ca sa nu credeti ca am ceva cu jurnalismul romanesc, ca doar asta "studiez" :) Acum vreo 4, 5 zile, nu mai stiu exact, am citit o stire doar pt ca m-a facut curioasa titlul care suna cam asa: " Teo s-a ingrasat in urma unei mari iubiri". Nu sunt mare fan Teo si cum titlul are rolul de a "agata" cititorul, am zis sa vad si eu despre ce vorba. Ei bine in articol se vorbea despre ratingul si audienta pe care o are ProTv-ul chiar si in timpul unei revizii tehnice. Nici macar un cuvant care sa ma duca cu gandul la personajul mentionat in titlu. Am zis ca e o greseala si de.. se mai intampla. In aceasi zi, la 2 randuri distanta de Teo era "Patrick Swayze mai are doar 5 saptamani de trait". Asta in variata romaneasca luata de la un tabloid american care n-are nici o confirmare pentru informatie. Ce se stie sigur este de fapt ca doctorul actorului e optimist si declara ca boala nu este in ultimul stadiu si mai are sperante. Si un ultim caz pe care l-am descoperit azi, cand o jurnalista a scris un articol despre faptul ca Andreea Marin si-a botezat copilul acasa si nu la biserica. Probabil ca nici nu as fii retinut stirea daca articolul n-ar fii fost scris in asa fel incat auotarea mai mult o jigneste pe "Zana Surprizelor" decat sa ne dea vreo informatie concreta sau interesanta macar.

Pacat! Am ajuns sa avem o presa subiectiva, care prezinta zvonuri, nu informatii verificate, o presa usoara care vrea doar sa faca profit si nimic mai mult. Si daca profitul se face cu titluri MARI si TAMPITE, e ok, ne conformam. Daca profitul se face pe speculatii, minciuni, neadevaruri, violuri, omoruri si tot asa din categoria asta...numai bine, " tradare sa fie, dar sa o stim si noi". Pacat. Cum sa mai vrei sa lucrezi in asa bransa, cum sa indraznesti sa crezi ca totul va fii bine si ca tara asta se indreapta spre un viitor mai bun?

Niciun comentariu: