Powered By Blogger

luni, 20 iulie 2009

Traim in Romania...


..si asta ne omoara incet si sigur. Tocmai cand incepusem sa ma resemnez cu tara asta si sistemele ei de rahat vine titularizarea. Nu mai facusem de mult o criza de nervi, nu ca mi-ar fi fost dor. Am atatea de spus incat nici putere sa scriu atat nu as avea. La un examen de talia celui de titularizare, daca subiectele s-au facut la nivel de judet, normal este sa nu fie corectate tot de profesori din judet, NU?? Si ca tot veni vorba de subiecte, unele mai interpretabile ca astea nu am vazut niciodata, la niciun examen. Notele s-au dat dupa cum a batut vantu prin zona. S-a scris prin ziare ca s-a copiat si erau cate 2, 3 exemple. E, habar nu aveti voi cat s-a copiat si in ce fel. Dupa ce am iesit din examen, am aflat ca subiectele se stiau de dimineata de pe la 8, timp destul sa iti faci o fituica pe care sa o citesti in timpul examenlui la baie, in 10 minute! Am ajuns sa nu ma mai mire nimic. Ma astept la orice, oricum si normal, am inceput sa ma astept la ce e mai rau de la sistem.

Stiti vorba aceea: cand doi iti zic ca esti beat, te duci si te culci? Tara asta a nostra a ajuns atat de jos incat nu face altceva decat sa ne indobitoceasca. Sa luam un singur exemplu: e al 4-lea an de cand dau acest examen, am avut note intre 7, 45 si 8, 45, anu acesta am invatat mai mult ca niciodata, am plecat de acasa cu speranta ca de data aceasta o sa fie mult mai bine, am iesit din sala cu acelasi sentiment si la rezultate dezamagire totala. Cunosc atatea cazuri care dupa asemenea esecuri au renuntat la invatamant, au renuntat sa faca ceea ce iubeau mai mult.
Sistemele din Roamania( invatamant, sanitar, justitie etc.) in loc sa incurajeze tinerii, sa ii sprijine, ii umple de frustrari, de dezamagiri si gust amar. Cum sa nu plece in America un doctor roman care aici are un salariu de 10 milioane, in timp ce peste ocean castiga 1000 de dolari/luna? Cum sa nu ma reprofilez eu, sa fac orice altceva decat sa imi bat capul in fiecare an cu un sistem corupt pana in maduva oaselor?? Pai daca pleaca unu azi, unu maine, toti calificati, cine ramane? Cei necalificati pe post. Ce urmeaza?= articole un presa de genu: Invatamantul este intr-o stare critica, Sanatatea este in cadere libera, Medici care iau spaga, Profesori care habar nu au sa predea si asa mai departe. Este un lant vicios al carui capat il tine tara asta bolnava si fara sanse de vindecare, cel putin nu in viata asta.

In ciudata nevilor, dezamagirilor, frustrarilor si a scarbei imense, eu nu renunt la profesia mea! Iubesc prea mult ceea ce fac, expresia copilului care vine la catedra mandru sa iti arate ce desen frumos i-a iesit, serbarea de sfarsit de an in care te incearca o lacrima de fericire ca a mai trecut un an si o alta de regret ca te desparti de elevii tai.
Imi doresc macar pentru copiii mei o tara de care sa fie mandrii, care sa le faca viata mai usoara nu sa le puna bete in roate!

Niciun comentariu: