Powered By Blogger

vineri, 30 mai 2008

Si votul tau conteaza!


Am tot auzit in utimul timp si nu numai, replici de genu: "si daca nu votez eu ce? si asa un vot nu se pune, las ca voteaza altii!!!!" Pai si daca zicem toti asa, cine mai voteaza? Asta o data. A doua oara, daca eu nu votez automat nu am niciun drept sa comentez in legatura cu cel ales, ca e bun sau mai putin bun. A vota e un drept, nu o obligatie. Daca nici drepturile am ajuns sa nu ni le mai exercitam, care mai e rostul mor? E adevarat ca sunt atatea cazuri in care practic nu ai cu cine sa votezi pentru ca se mai intampla sa fie toti o apa si un pamant, dar cineva tot trebuie sa fie in frunte, bun, rau trebuie sa il alegem.
Si daca tot se apropie alegerile am gasit aici cam ce trebuie sa stie un cetatean care doreste sa voteze:

Cand votez?

Alegerile locale din acest an se vor desfasura in datele de 1 si 15 iunie (turul 1 si 2), sectiile de votare fiind deschise intre orele 7:00 si 21:00 (Legea 67/2004 art. 8 si 91, HG 264/12 martie 2008 - articol unic).


Cu ce documente votez?

Se poate vota doar in baza unuia dintre urmatoarele acte de identitate: carte de identitate, carte de identitate provizorie, buletin de identitate, pasaport diplomatic sau de serviciu, carnet de serviciu militar. Atentie: Nu poti vota cu cartea de alegator! (Legea 67/2004 art. 2 si 126, OUG 20/2008 art. 43)!


Mi-am pierdut buletinul. Eu cum votez?

In cazul in care nu mai ai cartea sau buletinul de identitate, adreseaza-te serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia ai domiciliul sau resedinta pentru a primi o carte de identitate provizorie, in baza careia iti poti exercita dreptul de vot. (sursa informatiei Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor)


Aceste informatii si multe altele le gasiti pe www.apd.ro




Niciun comentariu: